Tweedaagse toer naar Fraser Island - Reisverslag uit Frasereiland, Australië van Gerrit en Henny - WaarBenJij.nu Tweedaagse toer naar Fraser Island - Reisverslag uit Frasereiland, Australië van Gerrit en Henny - WaarBenJij.nu

Tweedaagse toer naar Fraser Island

Door: Henny

Blijf op de hoogte en volg Gerrit en Henny

18 Januari 2014 | Australië, Frasereiland

Vandaag moesten we vroeg op omdat de bus waarmee we naar Fraser Island gaan al om half 8 bij onze overnachtingsplaats in Rainbow Beach zou zijn. Dat gebeurde inderdaad. De bus was zelfs nog te vroeg. Ik kwam net onder de douche vandaan en moest alles nog in orde maken. Frank heeft gezorgd dat de bus nog even zou wachten.
Na nog een aantal adressen te hebben aangedaan om de rest van de mensen op te halen, reden we naar de ferry die ons naar het eiland zou brengen. Dit vaartochtje duurde maar 10 minuten.
Op Fraser Island zijn we verder gaan rijden. Eerst een stuk over het strand en toen de bossen in. Deze paden door het bos waren erg hobbelig en moeilijk begaanbaar. Soms moest de bus een stukje achteruit om de helling nogmaals te nemen. Op een gegeven moment ging het echt niet meer en hield de versnellingsbak er mee op. De boys uit de bus werden ingeschakeld om de bus een stukje achteruit te duwen, zodat de volgende bussen en fourwheel drive auto's er door zouden kunnen. Toen dit gebeurd was, moest de bus nog een stukje gesleept worden door een andere bus. Wij moesten even wachten op een andere bus. Het was toen al heel erg warm. Gelukkig kwam de volgende bus vrij snel en konden we weer verder rijden. We hebben een rit van ongeveer 40 minuten gemaakt en stopten toen om koffie of thee te drinken. Na de koffiestop zijn we nog een stukje verder gereden over de hobbelige paden en daarna werd onze groep verdeeld over een aantal andere bussen omdat niet iedereen dezelfde toer ging maken. Op deze overstapplaats konden we nog even naar een meertje lopen (Lake McKenzy) waar gezwommen kon worden.
Nu kon onze toer beginnen. De chauffeur waarschuwde direct dat de weg erg hobbelig was en dat hij sommige hobbels met een hoge snelheid moest nemen. Dit ging een tijdje goed tot er een fourwheel drive auto vast zat in het zand. Natuurlijk was het tempo van onze bus er toen uit. De auto was weer weg en wij konden niet meer vooruit komen, toen maar een stuk achteruit, tempo maken en nog een keer proberen. Dit lukte niet heel goed en dit ritueel heeft zich een keer of 10 herhaald. Elke keer meer achter dan vooruit. Eindelijk lukte het dan toch en konden we weer verder naar onze lunchpauze. Eerst hebben we nog een wandeling door het regenwoud gemaakt. Heel veel mooie oude bomen gezien. Het werd nu wel tijd voor de lunch want het was al half vier en we hadden nog niets gegeten. Na het eten zijn we weer een stukje verder gegaan om naar Lake Wabby te wandelen. Dit was een wandeling door het zand waarin je heel veel moest klimmen. De wandeling was 2,5 km heen en hetzelfde weer terug. Aan het einde van de heenweg was een hoog duin waarvan je niet moest rennen. Het was een hele mooie, zware wandeling omdat het inmiddels al heel erg heet was geworden. Het was wel de moeite waard, al moesten we ook nog terug lopen. Gelukkig hadden we veel water bij ons. We hadden door al ons oponthoud alleen niet zoveel tijd om bij het meer door te brengen.
Bij de bus gekomen was het nog een klein stukje rijden naar ons hotel. We waren bijna van het strand af toen er een dingo het strand op kwam lopen een tijdje later gevolgd door nog 3 andere dingo's. Dat was een unieke gebeurtenis die zelfs door onze chauffeur nog nooit was meegemaakt. We kregen volop de gelegenheid om foto's te maken terwijl de dingo's lekker aan het spelen waren.
We kwamen ongeveer om half 7 bij ons hotel aan en konden tot 8 uur eten. Dus erg veel tijd om te relaxen was er niet.
Na het eten hebben we nog even een pilsje gedronken in de Beach bar en om half 11 zijn we maar gaan slapen want de wekker gaat morgen weer om kwart voor 7.

• 19 Januari 2014 - 09:54

Ina:

Jeetje zeg wat een mooie trip heb je al gemaakt. Heb je ook last van de warmte?

• 21 Januari 2014 - 12:30

Lilly:

Hoi Henny,

Wat een fantastisch begin van je reis. Zo te horen gaat het niet altijd even gemakkelijk, maar je ziet wel erg veel moois zo.

Groetjes Lilly

• 21 Januari 2014 - 20:50

Martina Griffioen:

En? Waren het een beetje aardige dingo's? Hoe zijn ze in het echt?
    Klinkt wel als een mooie trip en vooral een groot avontuur.