Treinreis naar Adelaïde - Reisverslag uit Broken Hill, Australië van Gerrit en Henny - WaarBenJij.nu Treinreis naar Adelaïde - Reisverslag uit Broken Hill, Australië van Gerrit en Henny - WaarBenJij.nu

Treinreis naar Adelaïde

Blijf op de hoogte en volg Gerrit en Henny

29 Januari 2014 | Australië, Broken Hill

We zijn rustig aan op gestaan. Frank ging naar zijn werk, Paul en Marleen gingen even iets op internet doen en Gerrit en ik zijn onze koffers gaan pakken. We vertrekken vandaag met de trein naar Adelaïde. We hebben nog even koffie gedronken en zitten praten en om 1 uur zijn we richting het station gegaan. We gingen met de trein van Kings Cross naar Central. Vanaf Central Station vertrok om 3 uur de Indian Pacific Train naar Adelaïde. De trein vertrok precies op tijd en we kregen na vertrek allerlei instructies over de regels onderweg.
Het eerste deel van de reis was dezelfde route als de route die we gisteren hebben gereden naar Katoomba alleen met minder stops. Na Katoomba bereikten we het hoogste punt van onze treinreis. De trein ging toen niet heel erg snel en de route was erg kronkelig. We konden daardoor de lengte van de trein zien. Hierna werd het landschap anders meer dor en vlakker. We zagen veehouderijen met schapen en koeien. Daarna ook heel veel kangaroo's. Het was erg gezellig in de trein. Er waren mensen met diverse nationaliteiten, waaronder de Nederlandse en ook local's. Van de local's hoor je heel leuke verhalen soms moeilijk verstaanbaar. We konden in de trein gebruik maken van het restauratierijtuig waar je maaltijden, snacks en dranken kon kopen. Dat hebben we natuurlijk een paar keer gedaan. Tijdens de rit is de tijd weer een half uur terug gegaan. Om 10 uur zouden we in de bar ons laatste drankje kunnen krijgen, maar door het tijdsverschil was dat nu half 10 geworden en toen we 2 minuten na half 10 nog iets wilden bestellen, kregen we het echt niet meer. Van één van de local's kregen we toen nog een flesje rode wijn om te sharen. De trein ging toen ook sneller rijden waardoor hij ook erg ging schommelen. (dat kwam niet door de wijn). Daarna zijn we weer naar onze plaats gegaan hebben nog even zitten praten en zijn gaan slapen.

• 30 Januari 2014 - 08:44

Miep:

Reizen per trein heerlijk he, maar ja je moet natuurlijk wel op tijd zijn om je dranken te halen, haha. Gelukkig lieve mensen die je wat geven.
    Gaan jullie alles per trein en openbaar vervoer doen? Ben benieuwd hoed dat gaat.
    Bij de 3 zussen zijn wij ook geweest, maar overnachten daar en wij hebben er 2 dagen gewandeld, fantastisch daar.
    Geniet nog lekker verder en het is leuk jullie te volgen.
    Groetjes
    Miep

• 30 Januari 2014 - 14:54

Tineke:

prachtig,
    het is maar behelpen met het bosje tegenover mij

• 30 Januari 2014 - 23:36

Ina:

En dan nu op weg naar de camper. Trouwens melding voor Gerrit. van Basten gast eind van het seizoen weg bij Heereveen. Was ik nog vergeten.

• 01 Februari 2014 - 15:23

Martina Griffioen:

En nog een nieuwtje vanuit voetballand. Vandaag is bekend geworden dat Koeman aan het eind van het seizoen weggaat bij Feyenoord. ;)

• 01 Februari 2014 - 16:01

Martina Griffioen:

Wat gaaf dat jullie die treinreis hebben gedaan! Het is heel leuk om je zo ook onder allerlei verschillende nationaliteiten en locals te bevinden. Ik ben gelijk benieuwd naar de verhalen die jullie hebben gehoord. Er gaat niets boven een goed verhaal. Door jullie verhalen herinner ik me mijn buitenlandse avonturen weer. Ik vind het fijn dat jullie zo veel plezier hebben samen.