Phillip Island - Reisverslag uit Phillip Island, Australië van Gerrit en Henny - WaarBenJij.nu Phillip Island - Reisverslag uit Phillip Island, Australië van Gerrit en Henny - WaarBenJij.nu

Phillip Island

Door: Henny

Blijf op de hoogte en volg Gerrit en Henny

09 Februari 2014 | Australië, Phillip Island

Een mooie rit voor vandaag. We zijn eerst een tocht gaan rijden door Dangedon Ranges. Dit is een gebied ten noordoosten van Melbourne.
Het is een heel mooi gebied en is een regenwoud. Er staan heel mooie hoge bomen en veel varens een geweldig gezicht als je tussen al die reuzen doorrijdt. In het plaatsje Sassefras hebben we even een kop koffie met gebak genomen. Het is tenslotte zondag. We zijn even langs de winkeltjes gelopen en toen weer verder gereden. Op een gegeven moment kwamen we op een uitzichtpunt waar we een aantal rookpluimen omhoog zagen komen en de lucht was ook heel grauw. Achteraf hoorden we dat er op dit moment heel veel bosbranden woeden in de buurt van Melbourne. Gelukkig hebben wij daar niet veel van gemerkt. We zijn doorgereden op weg naar Phillip Island dit eiland staat bekend om de pinguïn parade die daar elke avond omstreeks zonsondergang is.
Eerst zijn we naar de punt van het eiland gereden. Omdat er veel wind was was et een prachtig gezicht om de golven tegen de rotsen te zien bulderen. we hebben mooie foto's gemaakt. Daarna op naar de pinguïn parade. de mensen worden er met busladingen naar toe gebracht. Dus erg commercieel.. Bij de ingang gekomen bleek dat wij er een aardig bedrag voor moesten neertellen en we mochten niet eens foto's maken. Onze camera werd in een plastic zak gedaan en deze zak werd dichtgeseald. Zelfs de mensen die een iphone in hun hand hadden werd een zakje overhandigd waarin de iphone kon worden gedaan. Achteraf is het wel te begrijpen, want als iedereen gaat fotograferen of filmen, worden de pinguïns in hun gedrag verstoord omdat het al bijna donker is.
Omdat het zo stormde viel het aan land komen van de pinguïns een beetje tegen. We hoorden de volgende ochtend op de camping dat het inderdaad bij storm niet zo'n mooi schouwspel is.
We hebben ongeveer 50 pinguïns aan land zien komen en zijn toen maar weer naar de uitgang gelopen. Op deze route kwamen we wel veel pinguïns tegen die aan land waren gekomen. We hebben erg veel lol gehad over onze ingepakte camera en we hebben daar ook nog een aantal foto"s van gemaakt.
In het donker terugkomend op onze camping is de camping geblokkeerd door een camper die nog zo laat in moest checken. Toen deze eindelijk zo ver was kon hij door de slagboom heen en wij konden er achteraan. Hij stond daarna weer stil en wij konden er weer niet door. Hij kwam achteruit en bleef achteruit rijden en reed zo tegen onze camper aan. Gelukkig hadden we geen ernstige schade aan de camper. We hebben de camper daarna op onze plek gezet en zijn iets gaan drinken. Op een gegeven moment werd er op het raam van de camper geklopt en kwam er een man met een andere camper, die zei dat wij op zijn plaats stonden omdat hij voor stroom betaald had en nu geen stroom had. Wij hebben ook voor een stroomplek betaald zei Gerrit en wij staan op de plaats die ons is toegezegd. De man is toen maar zonder veel te zeggen in zijn camper verdwenen.
Het was een dag met veel belevenissen.

• 10 Februari 2014 - 12:12

Tineke:

jullie maken zo nog wat mee!!!!!

• 10 Februari 2014 - 16:14

Marjoloein Veen:

gisteren zag ik op nieuws de bosbranden bij Melbourne. zag er heftig uit.
    wat een mooi land is het en dan de vele gebeurtenissen die jullie beleven
    groetjes marjolein

• 11 Februari 2014 - 08:39

Ina:

Met Gerrit maak je altijd wel wat mee. Hij praat ook tegen iedereen dus dan hoor je wel eens wat.

• 14 Februari 2014 - 21:39

Martina Griffioen:

Jammer dat de pinguïns niet helemaal waren wat jullie er van hadden verwacht. Toch moet het wel bijzonder zijn geweest om het te zien. Maar goed, je bent er geweest. Kun je weer afvinken. Wat een gedoe met campers op die camping! Werd iedereen qua gedrag ook stormachtig of zo?