Van Lakes Entrance naar Eden - Reisverslag uit Boyd Town, Australië van Gerrit en Henny - WaarBenJij.nu Van Lakes Entrance naar Eden - Reisverslag uit Boyd Town, Australië van Gerrit en Henny - WaarBenJij.nu

Van Lakes Entrance naar Eden

Door: Henny

Blijf op de hoogte en volg Gerrit en Henny

11 Februari 2014 | Australië, Boyd Town

De reis die we vandaag hebben gemaakt was een rit door een groot natuurgebied. De ene keer reden we door een regenwoud en dan weer door heel veel hoge bomen. Het was een mooie rit.
We zijn eerst even gestopt bij een klein binnenstrandje om een aantal foto's te maken. We hadden vandaag de tijd om een aantal stops te maken. De volgende stop was langs de kant van de weg hier hadden we een erg mooi uitzicht over alle bossen in de diepte. Helaas was het een beetje nevelig vandaag waardoor de foto's niet zo mooi konden worden. We zijn een heel mooi zandpad door het regenwoud ingegaan. Dit was een pad van ongeveer 5 km een ging naar Cabbage Tree Farm. Het was daar erg mooi en heel stil. We hoorden de bomen ruizen en de vogels fluiten. Wat een rust heerst hier toch in Australië. Op een gegeven moment kwamen we weer een mooie afslag tegen en zijn deze ook ingegaan. De TomTom bleef maar roepen dat we terug moesten of moesten keren. Hier waren heel veel mooie diepe bossen. Je krijgt dit nooit zo mooi op de foto als je het ziet. Ook zagen we hier een oud benzinestation waar de pomp helemaal stond te roesten. Dat was een mooi gezicht.
We zijn daarna weer doorgereden en kwamen in het plaatsje Cann River terecht. We hebben hier een paar boodschappen gedaan en iets gegeten en gedronken. We hebben onze lunch maar weer gedeeld. Het was deze keer een beetje moeilijk om een mes en een bord te krijgen. Maar op een gegeven moment is het gelukt met een schouderklopje voor Gerrit van de dame die dit moest geven. Zij was het helemaal vergeten en heeft het toen nog uit de afwasmachine moeten halen en af moeten drogen. Dit zijn van die leuke dingen die je onderweg meemaakt. Toen we even het dorpje doorliepen werd ik bijna omver gereden door een oudere dame op een klein fietsje. Iets waar Gerrit natuurlijk weer iets over ging zeggen en gelijk een praatje aanknoopte over de fiets van de dame.
Het was een leuk dorpje maar we moesten toch maar weer eens verder gaan, anders komen we nooit op een camping. We moesten nog ongeveer 100 km rijden. De weg was heel mooi maar op een gegeven moment is het toch allemaal een beetje van hetzelfde. We hebben nog even op een rest area iets gedronken. Deze rustplaats was midden in het bos en dus heel mooi gelegen terwijl je toch vlak langs de snelweg bent.
Na een minuut of tien kwamen we bij onze camping aan. We vinden dit een mooie camping en misschien blijven we hier wel 2 nachten. We hebben weer een strand aan de camping. Het is nu niet meer zo warm dus er zijn geen mensen op het strand.

• 11 Februari 2014 - 12:29

Frank:

Hey vakantiegangers!

De foto's zien er goed uit, ik moet zeker binnenkort eens met de auto naar Melbs afzakken! Ik ben nog niet zuidelijker gekomen dan Batemans Bay...

Brengen jullie wat blauwe lucht mee uit het zuiden komend weekend? Het is in Sydney nu maar 25 graden en bewolkt.

• 11 Februari 2014 - 17:05

Tineke:

prachtig wat een natuur!
    ben blij dat wij geen termieten hebben

• 12 Februari 2014 - 21:18

Petra:

Wat een kilometers hebben jullie al gemaakt hè? Leuk inderdaad dat je mensen daar tegenkomt waarmee je bijzondere ontmoetingen hebt. Dat zijn ook dingen die je gaat onthouden, naast de prachtige natuur! Fijn dat het niet zo warm meer is.

• 14 Februari 2014 - 22:22

Martina Griffioen:

Laat die vader van mij maar tegen iedereen kletsen. Zo maak je makkelijk contact. Mooi dat jullie door het regenwoud zijn gegaan. De termieten laten jullie hopelijk wel daar. Die hoeven wij hier niet.