Dagje Eden ofwel rustdag - Reisverslag uit Boyd Town, Australië van Gerrit en Henny - WaarBenJij.nu Dagje Eden ofwel rustdag - Reisverslag uit Boyd Town, Australië van Gerrit en Henny - WaarBenJij.nu

Dagje Eden ofwel rustdag

Door: Gerrit

Blijf op de hoogte en volg Gerrit en Henny

12 Februari 2014 | Australië, Boyd Town

De rustdag vandaag was bedoeld om even bij te komen, de bosbranden achter ons te laten, maar toch hebben we nog 60 km gereden met de auto. Toch relaxed.
Na rustig te hebben opgestaan hebben we een ontbijtje gemaakt op de trilplaat van de camping. We hebben onderweg de kunst afgekeken van andere kampeerders. We zagen hun een lekker ontbijten eten maar ja wat. Daar hebben we gisteren in de wereld winkel van Cann River. Je voor te stellen een local winkel waar je alles maar dan ook alles kan kopen op een kleine oppervlakte. Daar hebben we de runderham/spek kunnen kopen en eieren. Als je op de Australische barbecue de ham laat bakken en een eitje er over doet heb je een overheerlijk ontbijtje met een plakje brood er onder.
Hierna hebben we nog de wasmachine aangezet en zijn na het wassen naar het plaatsje Eden gegaan. Een machtig mooi strand met binnen zee er je kan daar heerlijk rustig zitten op een bankje en genieten van de omgeving en nadenken over je leven. Na enig tijd zijn we naar het eilandje van deze plaats gegaan waar je zo de Tasman Ocean kan opkijken en waar walvissen op een zeker tijdstip zijn te zien, alleen in dit jaargetijde niet. Wel een mooi uitzicht en zeer mooie omgeving op de hoge rots met zijn verschillende kleuren.
Hierna wilden we iets kleins eten, maar de restaurants waren al gesloten. Jammer dan maar weer naar de supermarkt om ons eigen eten te kunnen maken.
Hierna zijn we nog een stuk gereden richting Chipmill gereden. Hier bleek dat de gekapte boomstammen er naar toe werden gebracht door grote vrachtwagens en daar verder werden bewerkt. Mooie route en hierna terug naar de camping om de was te verzamelen, maar niet alles was al droog. Het was vandaag namelijk een bewolkte dag en maar 27 graden. Dat is ook de verwachting van komende dagen met enige mogelijke miezerregen. Vanavond een pasta gegeten die we in de supermarkt hebben gekocht en klaar gemaakt en dan nog de afwas. Dit wilden we doen in de keuken van de camping. Dit is vergelijkbaar met een keuken thuis maar dan voor ieder gebruik. Toen we aankwamen was het aanrecht vol met vuile vaat. Bleek dat de vorige keuken gebruikers lekker tv aan het kijken waren en zij nog moesten afwassen. Dan ga je maar wachten tot ze klaar zijn en hopen dat ze ook onze afwas hebben gedaan, helaas.
Al met al een lekkere rustige rustdag en ontspanning, want ja nog een week en dan is het afgelopen in Australië.
Het is ook weer een fijne gedachte om weer naar huis te gaan.

• 13 Februari 2014 - 23:55

Ina:

Leuk Gerrit dat je ook een stuk heb geschreven. Moesten er even op wachten haha.
    Ja het einde komt in zicht. We kunnen gaan aftellen. Geniet nog maar samen. En geniet ook van het bezoek van Frank.

• 14 Februari 2014 - 22:47

Martina Griffioen:

Hoi pap,
    Leuk dat jij nu een verhaal hebt geschreven.
    Wat ben je toch ook een topkok! Het klinkt inderdaad heerlijk. Ga je dat thuis ook doen?
    Je hebt dus nagedacht over je leven. Kwam je er een beetje uit? ;)
    De walvissen klinken tof. Jammer dat jullie ze nu niet konden zien.
    Het laatste weekend in Australië breekt aan. Geniet er dus maar van!
    Liefs, Martina.