Nog een nachtje en dan op naar Sydney - Reisverslag uit Kiama, Australië van Gerrit en Henny - WaarBenJij.nu Nog een nachtje en dan op naar Sydney - Reisverslag uit Kiama, Australië van Gerrit en Henny - WaarBenJij.nu

Nog een nachtje en dan op naar Sydney

Door: Henny

Blijf op de hoogte en volg Gerrit en Henny

17 Februari 2014 | Australië, Kiama

We gaan vandaag onze laatste dag met de camper beleven. Maar voor een dag is er altijd nog een avond en nacht. Gisteren zijn we nog vergeten te melden dat we bij Kiama nog dolfijnen hebben gespot. Een erg leuk gezicht waarvan we helaas geen foto's hebben kunnen maken.
Toen we op onze camping aankwamen en buiten gingen zitten begon het te regenen en het is niet meer opgehouden met regenen tot we vanmorgen onderweg waren. We hebben ons eten in de camp kitchen bereid en opgegeten en zijn daar nog even blijven zitten voor de gezelligheid. Op een gegeven moment werd het daar ook kouder de kitchen ging om half 10 dicht.
In de camper zitten is ook niet erg prettig/gezellig. We moesten alle restjes opmaken wat redelijk gelukt is. 's Nachts moet ik altijd even naar de toilet en Gerrit loopt dan met mij mee. We stonden tegenover het toiletgebouw en liepen er door de regen naar toe. De raampjes van de camper waren allemaal dicht omdat het inregende. We hebben de camperdeur ook dicht gedaan. Teruggekomen van de toilet was de deur van de camper automatisch in het slot gegaan. We konden dus niet meer naar binnen. Ook niet door het raam dus! Daar sta je dan om 3 uur 's nachts in je pyjama zonder telefoon, sleutels etc. met helemaal niets. Wat nu?? Gerrit is naar de receptie gelopen, maar daar is 's nachts niemand aanwezig natuurlijk. Gelukkig hadden ze wel een emergency bel waarvan Gerrit dus graag gebruik maakte. De bewaker van de camping uit zijn slaap gebeld begon een beetje te lachen om ons verhaal maar is naar onze camper toegekomen. Hij raadde ons aan om even naar Britz te bellen, maar we hadden alles in de camper dus ook geen nummer van Britz. De bewaker heeft toen voor ons gebeld en de telefoon aan Gerrit gegeven. Wij moesten toen ons telefoonnummer doorgeven, maar ook dat wisten we niet omdat ik een tijdelijk Australisch nummer heb en dit niet uit mijn hoofd weet. De telefoon weer aan de bewaker gegeven die het verder heeft afgehandeld. Hij kwam op een gegeven moment terug met een grote slaapzak en handdoeken om ons warm te houden en heeft de camp kitchen voor ons open gedaan. Na een tijdje kwam hij weer terug om te zeggen dat hij iemand gevonden had die de camperdeur voor ons open kon maken. Deze persoon zou binnen het uur arriveren en of wij akkoord gaan met het door hem opgegeven bedrag. Ik wil je zeggen als het op dat moment 500 dollar had gekost, hadden we ook ja gezegd. We waren het een beetje zat en hadden het erg koud. De slotenmaker was er inderdaad binnen het uur en binnen 2 minuten was de deur open. Het was inmiddels 5 uur.
Ik ben nog nooit zo snel naar mijn bed gegaan en ben gelukkig ook weer snel in slaap gevallen. Om half negen werden we brak weer wakker en zij snel opgestaan omdat we de camper ook nog moesten opruimen.
Zoals jullie begrijpen hebben we deze nacht ook geen foto's kunnen maken. Het zou een hele zielige foto zijn geworden!

• 18 Februari 2014 - 09:27

Sjoerd En Marijke:

Bah wat een toestand midden in de nacht. Gelukkig dat er toch iemand bereikbaar was en jullie kon helpen. We wensen jullie nog een paar fijne dagen toe.

• 18 Februari 2014 - 23:18

Martina Griffioen:

Het blijft een mooi verhaal voor later. Alleen was het een beetje vervelend toen het jullie overkwam. Gelukkig zijn jullie er nu al lang overheen.