Dagje wijntoer in Hunter Valley - Reisverslag uit Cessnock, Australië van Gerrit en Henny - WaarBenJij.nu Dagje wijntoer in Hunter Valley - Reisverslag uit Cessnock, Australië van Gerrit en Henny - WaarBenJij.nu

Dagje wijntoer in Hunter Valley

Blijf op de hoogte en volg Gerrit en Henny

25 Januari 2014 | Australië, Cessnock

We gingen om half 9 ontbijten omdat we om 9.40 uur zouden worden opgehaald om de wijntoer te gaan doen. Het busje was redelijk op tijd. We moesten nog 4 personen ophalen en het busje was vol met 12 personen. Om 10 uur bezochten we onze eerste wijnboer en gingen we direct aan de wijn. We kregen ongeveer 8 wijnen te proeven. Crackers en kaas erbij en weer op naar de volgende wijnboer. Tot de lunch hebben we 3 wijnboeren bezocht. Bij de lunch kregen we van de chauffeur een flesje water en de tip om de lunch met z'n tweeën te delen omdat het erg veel was. Dat was een goede tip anders had ik het nooit opgekregen. Gerrit ook niet.
Na de lunch gingen we weer verder naar de volgende wijnboer. Elke keer proefden we ongeveer 8 wijnen. Na deze wijnboer hebben we even chocolade en kaas geproefd. Gerrit heeft de witte chocola en nougat genomen en de andere chocola aan mij gegeven. Dat was dus eerlijk verdeeld. Weer op naar de laatste wijnboer. Hier konden we na het wijnproeven nog even genieten van olijven, olie, tapanades etc. Het was allemaal erg lekker.
De wijnboeren die we bezocht hebben zijn:
1. Wijnwood Estate
2. Mt.View Estate
3. Tinklers Family Estate
4. Lunch Oscars Café
5. Lambioch Estate
6. Little Cheese/Chocolate gelato
7. Tintilla Estate Wines + Olives and Oils
Sommige wijnen waren erg lekker. Gerrit en ik vonden de wijnen met de naam Semillon erin meestal niet erg vol van smaak.
We hebben nog een paar flessen gekocht. Frank heeft bijna bij elke wijnboer wijn gekocht.
Om ongeveer 5 uur werden we weer bij ons hotel afgezet. Nu zitten we even op het terras thee en koffie te drinken.
Om 7 uur gaan we kijken of er nu iets open is waar we wat kunnen eten. En ja we konden in de buurt van ons hotel bij een Thais restaurant eten. Voor we hierheen gingen kwam Frank langs en vroeg als we iets typisch Australisch wilden zien we mee moesten komen en het fototoestel meenemen. We liepen met Frank mee en achter hun kamer op een grasveld stonden 3 kangaroo's te eten. Toen we dichterbij kwamen hipten ze weg de bosjes in. Wij ook door de bosjes heen en daar zagen we steeds meer kangaroo's. Een heel leuk gezicht. Waarschijnlijk zien we in de komende weken nog veel vaker kangaroo's, maar onze eerste Australische belevenis was een feit.
Hierna zijn we naar de Thai gegaan en hebben heerlijk gegeten. Het is nu bijna elf uur en we zitten nog heerlijk buiten.

• 26 Januari 2014 - 08:19

Miep:

Leuk om te volgen en ik zie bekende plekjes. Hebben jullie ook vliegende honden in de botanische tuin gezien? We zagen ze daar voor het eerst. Een posson hebben we in Brisbane gezien en ja dan de kangoeroe leuk he, heel bijzonder om die te zien. Jullie komen er vast nog veel tegen. Geniet maar lekker van deze reis.

• 26 Januari 2014 - 15:14

Sjoerd En Marijke:

Dus er was ook maar 1kangoeroe? Maar na zoveel wijn zie je er steeds meer. Genieten zo hè.

• 26 Januari 2014 - 18:20

Martina Griffioen:

De kangoeroe is gespot! Leuk hoor. Ook de wijntour lijkt me wel gaaf. Dan ga ik het maar in Frankrijk doen, haha. Volgens mij hebben jullie een leuke dag gehad. Die foto met twee Gerrit's is cool! Zo kun je hem niet over het hoofd te zien. Trouwens, mama staat niet meer scheef op Facetime.

• 27 Januari 2014 - 11:24

Petra:

Ik ben echt al onder de indruk van de mooie natuur en dieren. Die kangaroes! Wauw..
    Maarrre.... Jullie konden zeker lekker slapen die nacht? Na al die wijntjes

• 27 Januari 2014 - 11:56

Gerrit En Henny :

Miep, de vliegende honden zien we hier voorbijvliegen op het balkon van mijn zoon.