Camper ophalen - Reisverslag uit Port Elliot, Australië van Gerrit en Henny - WaarBenJij.nu Camper ophalen - Reisverslag uit Port Elliot, Australië van Gerrit en Henny - WaarBenJij.nu

Camper ophalen

Blijf op de hoogte en volg Gerrit en Henny

31 Januari 2014 | Australië, Port Elliot

Lekker ontbeten in ons hotel, daarna hebben we onze koffers gepakt en zijn met een taxi naar het camperverhuur bedrijf gegaan. Na alle formaliteiten te hebben gedaan en het videofilmpje bekeken te hebben zijn we met de camper op pad gegaan. We hebben eerst maar even een supermarkt opgezocht om boodschappen te doen. We hadden natuurlijk helemaal niets.
Onze eerste bestemming was zo snel mogelijk naar de kust want het zou deze dag 40 graden worden. Het ging allemaal prima in de camper alleen gebruikte Gerrit wel erg vaak de ruitenwissers terwijl het helemaal niet regende! Het moest natuurlijk de richtingaanwijzer zijn. We konden nu in ieder geval zingen dat het zonnestralen regende.
We kregen van diverse mensen de tip om even langs het Urimbirra Wildlifepark te gaan. Hier lopen de kangaroo's rustig door het park heen te schooieren om eten. Er zijn koala's die op bepaalde tijden eten krijgen en waar je dan mee zou kunnen knuffelen. We hebben diverse soorten kaketoes gezien, emoes, krokodillen, verschillende parkietsoorten een wombat en nog veel meer. Het was erg leuk om te zien. We zijn doorgereden naar Victor Harbor. Hier zou je een bezoek kunnen brengen aan Granite Island Kaiki waar 's avonds pinguïns te zien zouden zijn. Waarschijnlijk waren wij te vroeg, want we hebben geen pinguïn gezien. We hebben een mooie wandeling gemaakt over de houten brug waar ook de paardentram overheen gaat. Je kon een rondje over het eiland wandelen. Aan het eind van de wandeling hebben we nog een aantal dolfijnen gezien die met elkaar aan het spelen waren. Helaas is dat moeilijk op foto vast te leggen.
Hierna zijn we een camping op gaan zoeken. We zijn op een camping in Port Elliott terecht gekomen. Dit was een camping aan zee en er was een lekkere temperatuur. We hebben onze spullen allemaal een plaatsje gegeven en hebben iets gedronken. Daarna zijn we maar eens aan het eten begonnen. Na het eten zijn we even langs het strand gewandeld. Dit was een lekker privéstrandje bij de camping. Het was een heerlijke avond met een heerlijke temperatuur.
We hebben vandaag 115 km gereden.

• 02 Februari 2014 - 12:29

Ina:

Wat fijn dat jullie camperreis nu is begonnen. Maar jullie hebben tot nu toe al veel gezien en beleefd.
    Volgens mij leert Gerrit wel wijn drinken bij jou he zus. haha.

• 03 Februari 2014 - 12:23

Martina Griffioen:

Is het duur om boodschappen te doen? Fijn dat jullie nu even lekker vrij kunnen doen wat jullie willen. Tante, je moet niet mijn vader uitlachen om zijn gebruik van de ruitenwissers. Hij is tenslotte jouw persoonlijke chauffeur. Hebben jullie ook koala's geknuffeld? Lijkt me wel grappig. In ieder geval hebben jullie veel verschillende dieren gezien. Het klinkt wel heel mooi daar. Die dolfijnen zijn ook gaaf!!