Mijn eerste hele dag in Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van Gerrit en Henny - WaarBenJij.nu Mijn eerste hele dag in Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van Gerrit en Henny - WaarBenJij.nu

Mijn eerste hele dag in Sydney

Door: Henny

Blijf op de hoogte en volg Gerrit en Henny

21 Januari 2014 | Australië, Sydney

Vandaag de dag een beetje rustig aan begonnen. Lekker ontbeten, koffie gedronken en de foto's op deze blog toegevoegd. Daarna even boodschappen gedaan voor de lunch. Gelunched en toen naar de stad gewandeld.
Onderweg een aantal mooie foto's gemaakt o.a. van het Opera House, Harbour Bridge, botanic garden, Hyde Park en een kerk. In de kerk mochten helaas geen foto's gemaakt worden.
Toen we deze plekken bezocht hadden, heb ik mij in de drukte van Sydney begeven en een cadeau voor Frank gekocht, de simkaart voor mijn telefoon omgeruild. Dit ging erg makkelijk en mijn telefoon werkt nu op een Australische simkaart. Dat zal een stuk voordeliger zijn.
Het winkelcentrum Queen Victoria building is een erg mooi oud gebouw, met mooie galerijen waarin zich de winkels bevinden. Het was nu al weer tijd dat Frank uit zijn werk kwam. We zijn toen de tickets gaan halen voor ons bezoek die avond aan de voorstelling La Soirée in het Opera House. Dit was mijn kerstcadeau van Frank. Het was toch geen opera geworden omdat daar alleen nog maar de duurste kaarten voor beschikbaar waren. In ieder geval ben ik in het Opera House geweest.
Ik vond dat het nu wel tijd was om even iets te gaan drinken, Frank vond het beter dat we eerst gingen eten omdat we anders misschien geen tijd genoeg meer hadden voor we naar de voorstelling zouden gaan. Maar ik was toch wel erg moe van de hele middag lopen en we zijn eerst iets gaan drinken. Hierna zijn we op zoek gegaan naar een restaurant om iets te eten. We hebben een heerlijk duitse schnitzel en bratwürsten gegeten. Natuurlijk kwamen we toen in tijdnood en moesten heel hard lopen om op tijd bij het Opera House te zijn. We kwamen net op tijd en de voorstelling begon direct.
Het was een voorstelling met veel humor. Australische humor met een engels tintje. Het was een heel gezellige avond en de voorstelling was voor onze begrippen al vroeg afgelopen (kwart voor tien). Bedankt Frank voor dit leuke kerstcadeau.

  • 22 Januari 2014 - 05:22

    Martina Griffioen:

    Dat klinkt als een mooie dag! Ik hoop dat je nu ook weer een lekkere dag hebt. Voor ons is het vroeg. Net wakker, want we brengen papa zo naar Heerenveen. Dan kan hij in de trein naar Schiphol. Over ruim 24 uur is hij bij jou!

  • 22 Januari 2014 - 05:27

    Ina:

    Gefeliciteerd met de Verjaardag van Frank.
    Wij gaan Gerrit zo in Heereveen brengen. Hij komt eraan.

  • 22 Januari 2014 - 07:39

    Petra Havelaar :

    Hai Henny,
    De verhalen klinken nu al als een bijzondere ervaring. Wat gaaf dat jullie in het opera house zijn geweest, prachtig cadeau voor Frank lijkt me! Gefeliciteerd met zijn verjaardag. Blijf lekker genieten van alles! En Gerrit komt al jou kant op om je gezelschap te houden...

  • 22 Januari 2014 - 12:20

    Nanny:

    Ha Henny,
    zie ik daar wolken en grijze lucht boven Sidney! Hopelijk knapt het weer snel op. Wat een uitzicht vanaf Frank's huis! Veel plezier en groetjes.

  • 22 Januari 2014 - 14:05

    Teresia:

    Mooie foto's heb je gemaakt. Leuk om te lezen wat jullie allemaal al gedaan hebben. Ik heb ook niet stil gezeten en heb BzV maar even voor je samengevat. Komt'ie:
    Jos
    Is niet verliefd, dat moet nog komen. Hij vindt wel beide meisjes leuk en zij hem ook. Jos rookt!
    Wim
    Heeft vlinders in zijn buik bij beide vrouwen. Heeft soms wel wat last van hun aanwezigheid (hij is natuurlijk jaren alleen geweest). De dames zien het met hem ook wel zitten.
    Aletta
    Slacht een kip en daar heeft Jan moeite mee. Minpuntje voor Jan? Patrick komt langzaam uit zijn "comfortzone". En Aletta? Die weet het niet.
    Jan
    Claire drong zich egr op (irritant!). Jan vindt Judith leuk, maar zij weet het allemaal niet meer. Ze vindt hem wel een "gave kerel" (aaargh).
    Johan
    Johan vindt de ene Ingrid leuker dan de andere. Volgende week horen we welke Ingrid.

  • 22 Januari 2014 - 19:26

    Inge Tijssens:

    Hallo Hennie,
    Ten eerste van Harte Gefeliciteerd met Frank, en wat een leuke reisverslagen tot nog toe prachtige foto"s is echt genieten he, heb ook gelezen dat je zwager al onderweg is naar je.
    Dus kunnen jullie straks gezellig samen alles beleven, veel plezier en geniet van deze mooie vakantie met je zwager.

    Groet Inge

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Gerrit en Henny

Actief sinds 28 Dec. 2013
Verslag gelezen: 321
Totaal aantal bezoekers 18322

Voorgaande reizen:

15 Januari 2014 - 21 Februari 2014

Rondreis van Gerrit Griffioen en Henny Rentinck

Landen bezocht: