Vervolg Great Ocean Road - Reisverslag uit Wye River, Australië van Gerrit en Henny - WaarBenJij.nu Vervolg Great Ocean Road - Reisverslag uit Wye River, Australië van Gerrit en Henny - WaarBenJij.nu

Vervolg Great Ocean Road

Door: Henny

Blijf op de hoogte en volg Gerrit en Henny

04 Februari 2014 | Australië, Wye River

Omdat we gisteren vroeg naar bed zijn gegaan, waren we vanmorgen redelijk vroeg wakker. We konden in ieder geval weer buiten ontbijten. Toen wij nog met ons ontbijt bezig waren kwamen onze Chinese achterburen een praatje maken. De meeste van deze mensen spreken heel slecht Engels en zij gingen hun dochter erbij halen die als tolk ging fungeren. Op een gegeven moment vroeg een van hen willen jullie Chinese thee? Wij wilden dat wel en kregen van deze man een brok Chinese thee waarvan wij 3 keer thee konden zetten. Daarna kwam de rest van de familie er bij en een van de vrouwen vroeg of wij met hun thee wilden drinken. Wij wilden dat wel en toen gebeurde er heel leuke dingen. Er kwam een koffer tevoorschijn waarin een heel thee servies zat. De tafel werd gedekt met een kleedje, er werd een bloemetje op tafel gezet en een wierookstokje werd aangestoken. Dit gebeurde allemaal bij onze camper. Het water was inmiddels warm en het thee ritueel kon beginnen. Op de foto's kun je zien wat er allemaal op tafel kwam. De thee werd eerst geroken, toen gewassen, de kopjes werden gewassen en toen werd er weer water bijgeschonken en hiervan werd de eerst kop ingeschonken. Het waren heel kleine kopjes van 2 slokken. Daarna werd er weer water ingeschonken en thee ingeschonken. Dit herhaalde zich ongeveer 6 keer. Op een gegeven moment werd aan Gerrit gevraagd of hij ook een keer de thee wilde inschenken. Zij vonden dat Gerrit dit goed deed en hij kreeg een compliment. De thee die we kregen was Empire thee en was de beste thee die in China werd geschonken. Toen werd gevraagd of wij ook nog black tea wilden proberen. Ook dat wilden we wel. Toen ging het hele ritueel weer van voren af aan beginnen. Het meisje dat het thee ritueel uitvoerde (dat was degene die Engels sprak) moest ook nog even iets doen en kwam later terug in een traditioneel gewaad. Een heel leuk moment om mee te maken. De Chinezen kregen er steeds meer lol in en Gerrit en ik ook. Er kwamen nog 2 andere meisjes bij van de camping die ook een kopje meedronken. Aan het eind van de tweede thee kregen wij van iedere theesoort nog een zakje mee voor onderweg. Gerrit heeft toen ons restant van de fruittoffees aan de Chinezen gegeven. Het was echt een happening.
Inmiddels was het alweer 11 uur geworden. We moesten nog afwassen en eigenlijk om 10 uur van de camping af zijn. De afwas hebben we toen maar meegenomen naar de volgende camping.
We zijn de Great Ocean Road weer gaan vervolgen. Als eerste kwamen we bij de twaalf apostelen. Een van de bekendste rotsformaties van de route. Het was erg indrukwekkend en we hebben weer veel foto's gemaakt. Na de twaalf apostelen kwamen we eerst in een heel mooi bosgebied wat langs de kust kronkelde. Hier waren veel mooie stukken, je kon er alleen niet heel veel stoppen. Na dit gedeelte kwamen we weer dichter langs de oceaan te rijden. Hier had je veel mooie uitzichtpunten met klifs en mooie strandjes. We zijn op een van de strandjes even een tijdje blijven zitten. Het was zo adembenemend mooi en we moesten toch ook even rustpauze nemen na al die kronkels.
Om ongeveer 5 uur kwamen we op onze camping in Wye River aan. Dit is een heel mooie camping. Het waaide er alleen heel erg zodat we niet buiten konden zitten. Wel kwam een van de buren Peen praatje bij ons maken en vertelde wat er hier zo allemaal te zien is. Zo komen er hier heel veel verschillende soorten vogels, koala's en kangaroo's op de camping voor. Toen wij gegeten hadden, konden we al een aantal vogels spotten. Er kwam een jongen aanlopen die verteld dat hij al een koala had gezien in een boom op de camping. Dus wij er even heen gelopen en ja hoor daar zat hij, halverwege een boom lekker aan de blaadjes te knabbelen. Wij zijn toen even verder de camping op gelopen en kwamen aan het eind van de camping een weiland tegen waar een koe achter een kangaroo's aanrende. We bleven even staan en daarna kwamen er nog veel meer kangaroo's aanhuppen. Een heel leuk gezicht. Dus weer een aantal foto's gemaakt. Het werd donker en er viel niet veel meer te spotten. We hebben vandaag 145 kilometer gereden.

• 05 Februari 2014 - 06:34

Tineke:

prachtig, wat een belevenis, zo onverwacht op een camping

• 05 Februari 2014 - 08:24

Miep:

Wat geweldig en gastvrij, daar kunnen wij nog een hoop van leren. Deze momenten maken de reis wel heel bijzonder. Nog heel veel plezier en mooie belevenissen.
    Groetjes uit een nat Almere.

• 05 Februari 2014 - 09:59

Marijke En Sjoerd:

Leuk zo'n Chinese theeceremonie, en dat in Australië. Mooi dat je zo allerlei contacten legt onderweg. Nog veel reis plezier verder.

• 05 Februari 2014 - 15:05

Teresia:

Hé Henny,

Beetje opletten daar in Australië - Brad Pitt is er OOK!

Voor wat betreft BzV: ik ben gisteravond in therapie geweest bij Margé.
    Wim koos voor Evelyne! Nou, dat hadden we dus echt niet verwacht, maar het schijnt dat ze heel gelukkig zijn met z'n tweeën. Alette stuurde beide mannen naar huis! En ik vond ze allebeide zo leuk. In de Privé stond een verhaal dat zij net een relatie achter de rug had met een getrouwde man, die toch voor zijn vrouw koos... Wel jammer. Ingrid is sinds de start van BzV niet meer terug geweest in Nederland en was met Johan op stedentrip in Kopenhagen. Hij wist niet hoe snel hij terug moest gaan naar zijn boerderij. Jos en Saskia zijn echt smoor. Zij heeft inmiddels een baan in de Dordogne en hij gaat op zichzelf wonen. Samenwonen zit er nog niet in. Jan uit Canada belde al weer een ander meisje, die overigens erg geschrokken reageerde.
    Nu zijn Anna en ik in een gat gevallen, gelukkig hebben we nog 'Wie is de Mol?'.

• 06 Februari 2014 - 12:05

Ina:

Bij deze foto's is goed te zien dat er veel wind waait maar dat is vast wel lekker met de warmte die daar ook is.

• 07 Februari 2014 - 11:38

Gien:

Geweldig, wat een heerlijke vakantie moet dit zijn. Mooie natuur en leuke mensen.
    Dank voor het meegenieten. Vooral vandaag, het is nu grijs en heel nat.
    Geniet nog,
    groetjes Gien

• 08 Februari 2014 - 17:22

Wiepie:

Wat hebben jullie in deze twee weken al veel gezien en beleefd. Door alle mooie foto's die jullie doorsturen, genieten wij ook een beetje van jullie vakantie mee. Nog heel fijne weken, daarginds.

Groetjes Wiepie

• 14 Februari 2014 - 15:13

Martina Griffioen:

Het theeritueel had ik graag mee willen maken. Dat zou leuk zijn! Misschien kunnen jullie het voor mij even over doen wanneer jullie weer in Nederland zijn?