Blow holes bij Kiama - Reisverslag uit Kiama, Australië van Gerrit en Henny - WaarBenJij.nu Blow holes bij Kiama - Reisverslag uit Kiama, Australië van Gerrit en Henny - WaarBenJij.nu

Blow holes bij Kiama

Door: Gerrit

Blijf op de hoogte en volg Gerrit en Henny

16 Februari 2014 | Australië, Kiama

De nacht goed geslapen ondanks de possums (Soort grote rat) die we de avond ervoor hebben zien voorbij komen.
De dag waarbij Frank en Caroline weer naar Sydney gaan en we van deze camping weg gaan in Vincentia. Eerst een ontbijt gemaakt door Gerrit en opruimen van het tentje van Frank en Caroline. Daar zij naar Sydney gaan hebben we alvast een koffer met onze spullen meegegeven zodat wij morgen minder hoeven mee te nemen van de camper inleverplaats naar het huis van Frank en Caroline. Rond half elf waren we klaar en zijn vertrokken richting Kiama. Voordat we de camping verlieten zagen we nog twee mooie papegaaien die aan het foerageren waren, dus een foto moment. Aan dit deel van de Princes Highway waren veel werkzaamheden om de weg voor het plaatsje Berry te verbreden.
Jammer dat het zo bewolkt was vandaag want we zagen weer mooie vergezichten vanuit de camper. In het plaatsje Berry hadden we met ons vieren afgesproken om een koffie te drinken in dit pittoreske plaatsje. Zag er erg gezellig en druk uit. We hadden elkaar gevonden en auto's geparkeerd. Al wandelend kwamen we in een soort van theetuin en hebben daar onze koffies en toebehoren besteld. Een cappuccino, 3 long blacks koffie, bananen pie broodje, caramel taart en limon pie. De cappuccino was redelijk te drinken, koffie goed en de rest was fantastisch lekker. Alleen de bediening was erg in de war want alles werd per kop gebracht of vergeten, maar bij navragen werd alles prima geleverd.
Afgesproken dat we naar Kiama zouden gaan met ons vieren om de Great Blow Hole te zien. Daar zijn we even naar toe gegaan en hierna hebben we afscheid genomen van Caroline en Frank.
Nu vragen jullie je af wat een Blow Hole is, dat gaan we niet uitleggen, zoeken jullie maar op. Als de wind en het tij goed zijn is het indrukwekkend.
Hierna zijn wij naar de Little Blow Hole gereden en deze was misschien nog spectaculairder dan de grote. Na het maken van foto's en filmpjes zijn we nog even door het stadje gereden en in het centrum geweest.
Hierna een camping gezocht, na het vinden van een plaats en de camper te hebben geparkeerd start de regen en deze blijft nog wel even duren zoals het aanziet. Hoezo altijd mooi weer in Australië?
Toch hebben we deze dag nog zo een 90 km gereden. We kunnen ons nu voorbereiden op het inleveren van de camper in Sydney en opruimen van onze spullen. Ook aan de mooie dingen komt een einde. Maar ook goed vooruitzicht dat we deze week weer naar huis gaan.

• 16 Februari 2014 - 13:09

Miep:

Hallo daar,
    Wat een fantastisch land is het toch. Het is leuk om mee te genieten en herinneringen komen boven.
    Groetjes

• 16 Februari 2014 - 20:39

Lilly:

Hoi Henny en Geriit,

Even achterelkaar de laatste berichten gelezen. Wat een avonturen en mooie foto's, om jaloers op te worden.